Nyttiga, duktiga jag

Idag har jag varit ledig, jobbade alltså bara måndag och sen ledig igen, men det var ju för att jag jobbade i lördags så jag tycker jag förtjänade det.
Har varit en härlig dag, fint väder med strålande sol. Jag har tvättat, städat lite, varit ute med Yatzy, gått en promenad på en timme själv och sen slappat lite med såklart.

Tänkte jag skulle visa hur jag bor nu. I det här huset, längst upp, dock inte på den här sidan, bor jag/vi nu. Man ser ån från badrumsfönstret:) Så det är rätt fint.
Det går åar genom hela Torshälla, så det är ett fint litet samhälle på ca 3000 invånare (enligt min massör).



Fotona ovan tog jag i Söndags när jag var ute och gick en sväng. Är så härligt nu på hösten med alla färger och så är det så fint när det finns en massa vatten i närheten att bara gå och spontanfota. Tror det blir fler sånna turer. Var så himla länge sen jag fotade så många av dem blev inge bra och inga av dessa är redigerade för de har jag varken tid eller ork för, men det kommer väl igen det med.

De senaste dagarna har jag alltså jobbat, sen har jag varit och fått massage igen, JÄTTEskönt var det den här gången och jag märker verkligen skillnad. Ska väl inte säga så kanske, men jag har inte haft några domningar på nån vecka och idag har jag inte varit nåt yr alls knappt(mycket ovanligt senaste tiden).

Sen så hade vi Maria på besök igår, tyvärr jobbade jag så vi hann inte ses så jättelänge, men vi åt tillsammans alla tre när jag kom hem igår. Marcus och Maria mötte mig på stationen inne i stan och sen gick vi och åt på O´learys(vet inte om jag stavat rätt). Marcus hade ätit revbensspäll där innan som var väldigt goda, så vi testade. Och jag är berädd att hålla med:) Och bjuden blev man med, av sin kära pojkvän och sambo:)

De senaste dagarna har vi också kollat lite på lägenhet och bil. Vi ska inte bo kvar i Marcus lägenhet speciellt länge till då han får cykla ca 30min till och från jobbet varje dag och vi bor utanför stan, vilket är väldigt osmidigt. Så vi har gjort intresseanmälan på två lägenheter. En tvåa och en trea. Så får vi se sen. Marcus har fått tips på jobbet om vilka områden som är bra, vilket är bra när man inte kommer från stan själv.

Nehepp, nu ska jag ta och facebooka lite till och sen börja fixa med maten så den är klar när min älskling kommer hem.

Ha de bäst
Kram Carro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar