Stress

Nu är det mycket, jag är ledsen att jag inte skriver så mycket emellanåt, men jag tror inte det är så extremt många som läser min blogg så risken att någon blir sur på mig över det är inte så stor.

Just nu håller vi på och lär oss om Stabila linser/GP linser. För bara någon vecka sedan var det mjuka kontaktliner och nu ska man öva på båda. Vi går dessutom i skolan varje dag kanske ca 6h, sedan förväntas det att vi ska läsa massa varje kväll och veta allt dagen efter om vi ska ha en övning. Och mitt i allt det ska vi hinna öva själva med. Dessutom har våra smarta lärare bara linsrummet öppet så länge de är i skolan, vilket inte alls är så länge. Så man kan säga att det är stressigt nu.

Utöver det här med linskursen ska man hålla på en massa med examensarbetet och planera för det, ska lämna in en lapp om hur vi ska genomföra det och vad vårt arbete ska heta och vilket ämne vi ska göra det i. Det bästa av allt är att min handledare som jag måste fråga om råd är utomlands, så det enda sättet jag kommer kunna fråga honom något är genom att skypa med honom, känns sådär.

Sedan har jag fått ett erbjudande som inte är helt lätt att bestämma sig för hur man ska göra med, det frestar på mycket  det också då det skulle avgöra en hel del av den närmaste tiden efter att skolan slutat....

Nu lät jag nog väldigt gnällig men det är ganska jobbigt just nu..så nu kanske ni kan ha lite överseende med att jag inte skriver så ofta..

Kram Carro

1 kommentar:

  1. ojojoj, det låter som att du har väldigt mycket att stå i vännen! Men det är bara att kämpa på! Detta klarar du:) Du e ju Carro med stort C;)
    kram

    SvaraRadera