Home

I´m in Norrhult! Och Selma med:)

Kom upp hit i söndags kväll, efter en ganska knölig resa. Eller själva resan var inte knölig ett dugg, de va mera att väl komma på en buss som var problemet.
Jag bestämde mig för att åka hem på söndagskvällen för ja tycker de e mkt skönare att komma på kvällen och ha hela nästa dag här utan att behöva resa. Kunde ha åkt på måndan men då hade ju halva den dagen gått.
Så iaf, Marcus skjutsade mig till stationen, tåget skulle gå 18.30, vi fick ganska snabbt se att det var inställt och att det blev ersättningsbuss, Surpice! bussen skulle komma tio i sju ropade de ut. Jaha, vi går ut med all himla packning till tio i, det kommer en buss på fel sida som det står ersättningsbuss på, men de e fel buss. Chauffören öppnar rutan och säger till nån han känner igen att den bussen jag ska med är en halvtimme sen pga en olycka. Men vi visste ju inte om han menade den "halvtimmen" som redan var sagd att den var försenad eller om de va en halvtimme till utöver det. Ingen ropade ut nåt i högtalarna, så vi var tvungna att stå ute i kylan, i ett antal minusgrader, med en frusen Selma i väskan, och vänta och vänta.
Det visade sig ganska snart att bussen var en halvtimma till sen, men vi visste ju ändå inte exakt när den skulle komma så vi fick stå kvar.
Jag som fryser så lätt och har dålig blodcirkulation blev helt vit om händera, så ja va tvungen att gå in i väntsalen och försöka få liv i dem medan stackars Marcus, snäll som han är, stod utanför och kollade ifall bussen kom.

Men nu är jag iaf hemma, och Selma överlevde resan med.
Igår var jag inne i stan, hälsade på på min gamla arbetsplats, Synsam. Mycket trevligt att se dem igen, kändes som om jag var där igår.
Sedan träffade jag Jean och var med henne och Colin resten av dagen. Var en riktigt kul dag, dock väldigt kall. Vi hade -18,6 på morgonen när jag åkte iväg. Hur kallt har ni haft???

Idag blir det en pluggdag, har fått läxor av vår lärare, han är ju bara för snäll:P

Ni som är hemma nu av mina vänner får gärna höra av er om ni vill ses! I´m free.
Ha de bäst
Kram Carro

1 kommentar: