Realisation

Idag är det den 28:e december, så mycket vet jag...vilken dag det är? Ingen aning.... Jag håller bara koll på datumet nu, för jag vet att den 30:e, alltså om bara två dagar, ska jag till Marcus:)

I förrgår var mamma och jag inne i Västervik och skulle byta mina ridskor, och vi skulle bara göra det. Men vi hamnade nere i stan och shoppade loss:) Sen visste vi ju att vi skulle till Kalmar dagen efter för att gå på rean och lite annat, men de struntade vi i, det var ju rea lixom:)
Så igår var vi iväg till Kalmar, blev bara mamma och jag, vi inhandlade mycket bra saker och fick de ärenden gjorda som vi skulle göra. Käkade pizza gjorde vi med och hade trevligt. Att vi körde fel på vägen dit ska väl egentligen inte nämnas men det var väldigt roligt:P

Här kommer den historien:
Mamma körde och såg att bensinen började ta slut så vi åkte in i Oskarshamn och skulle tanka. Vi såg ingen mack med en gång så mamma började härja och bli orolig att bensinen skulle ta slut, så vi åkte ut på stora vägen igen och körde vidare. Sen hittade vi en ganska snart och körde in och skulle tanka.
Först visste vi inte hur man gjorde för man var tvungen att ha kort på just den macken och den tog inte emot kontanter, nehe, mamma går in och frågar. Då säger de att man bara tankar och sen betalar inne på macken. Fine, let´s do it! Mamma försöker tanka men inget händer. Går in och frågar igen, då står vi vid fel pump. Kunde de inte ha sagt det med en gång??
Så vi flyttar oss och det ordnar sig.
När vi sen ska ut från macken och mot Kalmar igen så ser ja en skylt som det står Kalmar på, jag säger till mamma och svänga och vart hamnar vi? Jo vi börjar köra mot Västervik igen:P Så det är bara att åka in i Oskarshamn en gång till och vända. Ja herregud, vilken resa:P hahha, vi skrattade gott kan jag säga.

Jag kan ju nämna bra grejjer jag köpt på rean:
  • Ett par jeans på HM för 100:-
  • Ett par träningsbyxor, Intersport 150:-
  • Ett träningslinne, Stadium 199:-
  • Ett svart linne, Vero Moda 40:-
  • Pyjamasshorts, HM 30:-
Köpte lite annat med, bla hittade jag ridskor för 300kr mindre än de kostade i Västervik(där vi bara lämnade tillbaka dem och tog pengarna tillbax för att det inte fanns i min storlek). Tycker faktiskt att jag den här gången bara köpt grejjer som jag behöver och har nytta av och till ett bra pris. Är riktigt nöjd!

Ha det så bra så höres vi!
Kram Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar