Heweeguud!

Nu hare vat mycket!

Jobbade i helgen, hade rätt mycket att göra. Sen har jag börjat försöka vara lite mera nyttig nu och inte ätit massa kakor och godis och inte heller nån utemat. Igår när jag var ute och fikade med en kompis åt jag en scones och kaffe. Var duktigt av mig tycker jag. Har varit alldeles för mycket onyttigheter på senaste, men Marcus och jag ska börja vara nyttiga sen när jag flyttar upp.

Igår var jag ledig, det blev en speciell dag. Helt plötsligt när jag var ute och gick fick jag ett samtal från en tjej som ville kolla på min lägenhet, ha en visning alltså. Och jag hade ringt fastighetsbolater innan igår och frågat om de fått min uppsägning men de kunde inte svara på de. Men då fick jag det bekräftat.
Sen ringde det två till under dagen som ville komma på visning och tydligen måste hyresgästen ha visningarna här. Så jag blev lite orolig hur det ska gå då jag ju ska upp till Marcus i tre veckor nu, så jag ringde Ståhl som fastighetsbolaget heter och frågade om inte de kunde visa den när jag inte är här, men fick prata med en sur tant som sa att "den måste hyresgästen göra, det står i avtalet!". Jag sa att jag ska jobba i Eskilstuna och kommer inte kunna åka ner hit för att ha visningar, men hon sa bara att "de måste du göra". Så himla sur.

Men jag tog tag i det och mailade henne jag har haft kontakt med innan, när jag skulle ha lägenheten och hon sa att de kunde fixa det. Snacka om att det spelar in vem man pratar med, är ju alltid så tyvärr.

Aja, idag har jag varit busy, busy! Visning vid nio, halv tio och sedan jobba 11-19 och sen en visning vid 19.30. Snacka om fullt upp! Och på jobbet har jag inte fått en lugn stund. Så inatt kommer jag sova bra.

Och på lördag kommer Marcus hit och hämtar mig, Yatzy och fiskarna. Vi ska låna en bil och ta upp så mycket vi kan till honom. Jag säger att jag flyttar upp på lördag. Ska ju vara där tre veckor och sen tillbaka till norrköping ett par veckor men då kommer jag känna det som att jag är borta och kommer försöka åka hem på helgern. För hem kommer vara Eskilstuna från och med lördag. Känns jättebra och konstigt samtidigt. Men det kommer bli jättebra, det tror jag:)

Nu ska jag kolla klart på "Kaos i Båstad", himla kul program faktiskt:P

Ha de bäst!
Kram Carro

1 kommentar: