Jobbigt!

Så var det gjort! Arbetet är inskickat, känns inte alls bra...trodde det skulle göra det men nu känns det bara läskigt och jobbigt. Är så rädd att de ska hitta en massa fel och grejer att anmärka på så att man inte klarar kursen....skulle inte vara kul:(

Skulle egentligen ha hunnit med en del annat plugg men så blev det inte...pratade alldelles för länge i telefonen med mamma och sen var tvättrummet ledigt när jag kom in där så jag passade på. Och så kände jag att min lägenhet inte var i det renaste laget så den fick sig en rengöring. Och så har jag övat i skolan med.

På förmiddagen hade vi föresten övning i skolan(schemalagd) där vi fick droppar som vidgade våra pupiller och slog ut ackommodationen(det som gör att linsen i ögat kan ändra sin form och man kan se på nära håll) så att det blev suddigt att t.ex. läsa. Har fått sånna innan, på sjukhuset, de var starkare så de här va inte så farligt. Men intressant var det, gjorde kontroll av pupilldiamatern  och mätte ackommodationen vid vissa tider från det att vi fått dropparna och kollade vad vi kunde se på tavlan. Sen undersökte vi ögonbotten(inne i ögat) vilket var betydligt mycket lättare när patienten hade typ dubbelt så stora pupiller.

Jaja, en händelserik dag har det allt varit.
Imorgon blir det att åka hem till Norrhult:) Ska bli kul
Kram Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar