Mycket på g

Nu var de länge sen jag skrev, igen! Fy mig! Men jag tror inte jag är ensam om att glömma bort sånna saker som att blogga när man just flyttat och försöker få ordning på en lägenhet samtidigt som man börjar jobba och är helt ny på det samt att staden man flyttat till är helt ny för en. Så jag tror och hoppas ni kan godta det som en anledning till detta avbrott.

Har jobbat en vecka nu ungefär, började i måndags och jobbade tisdag med, sen var jag ledig onsdag och torsdag och sen har jag jobbat fredag och lördag, ska även jobba imorgon. Marcus kom till mig i fredags och har varit hos mig nu lite mer än en vecka. Vi har haft det jättebra, mysigt och trevligt och härligt att ha nån att komma hem till efter jobbet. På onsdagen och torsdagen shoppade vi lite och vi har även fyllt på kyl och frys så nu har jag bra med mat. Det är ett himmelrike att ha frys!! Har jag inte haft en enda gång under de fyra åren jag bott hemmifrån, det är rätt imonerande att klara det utan bekymmer tycker jag.

Jobbet har gått helt okej, har gjort en del synundersökningar, inte nåt med linser än men det har inte varit många sånna kunder och vi är ju två optiker så. Men det är ju bara första veckan, så de kommer nog. Känns som man får erfarenhet av varje kund som kommer, man funderar kring det mycket såhär i början och tänker på vad man kunde ha gjort bättre osv. Och så blir man mer avslappnad för varje kund som man undersökt.

Nåt som känns så himla skönt med är att när man kommer hem så är man ledig, inga skoluppgifter eller nån tenta att plugga till! Så himla skönt! Och jag har jättesvårt att ta in att jag inte ska gå tillbaka till skolan igen, i alla fall inte de närmaste året(kan behöva bygga på utbildningen senare). Har man gått i skolan i 17år så vet man inte mycket annat, och de känns lite tomt och konstigt när det är slut, kommer dröja innan jag vant mig.

Kommer uppdatera lite mera nu när flytten och allt är klart och jobbet har kommit igång, nu är jag ju ensam i lägenheten med så då har jag mer tid till sånt här.
Föresten vill jag bara säga att jag har problem med att svara på kommentarer nu, nåt som krånglar, så ni får klara er utan det.

Ha de bäst
Kram Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar