Köttmarknad

Igår var det klassfest vilket var väldigt trevligt. Kul att se folk igen och prata lite skit. Efter festen gick vi till Harrys för att dansa. Jag har inte varit ute sen i höstas, typ när Marcus och jag blev tillsammans. Så jag tyckte de va dags att släppa loss lite och dansa.

Jag upptäckte vilken köttmarknad det är när man är ute egentligen! Jag har inte tänkte så förut då jag varit singel och gått och kollat på killar när man varit ute, men igår såg jag verkligen hur alla stirrar på ett obehagligt sätt. Massa killar som stod runt dansgolvet och bara var där för att spana på tjejer, visst är det okej att kolla, men de tittade på en som "skulle hon kunna följa med mig hem ikväll?" typ. Kändes som de bara var ute efter en sak. Visst är de trevligt att få uppmärksamhet, men inte sån uppmärksamhet. Vet inte om jag ser på det på ett annat sätt nu när jag har pojkvän eller vad det är. Jag tyckte de va lite jobbigt faktiskt.
Sen var det ju en massa äldre där med, typ 40-åringar. Såklart ska de med kunna gå ut och ha kul, men det finns ju gränser, man måste väl kunna bete sig lite moget när man är så gammal? De betedde sig som fjortisar! Herregud. Ja de var rätt intressant att sitta och iaktta.
Jag har nog insett att jag inte är någon festtyp, jag var nog det förut, men då var ju anledningen mycket att man ville träffa någon. Nu har jag inget direkt behov av det, kanske att man vill ut och dansa ibland, men inte mer än så. Var typ helt nykter igår och de va absolut inga problem, hade kul ändå.

Nehepp, nu har jag sagt de jag ville säga med det. Blir en slapp-dag idag, sen kommer Marcus hem imorgon:)
Ha de bäst
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar