Valborg

På Valborgsmässoafton tänkte vi att vi skulle åka in till Kalmar och titta på elden som de skulle ha vid Kalmar slott, eller parken bakom. Men det blev en riktig besvikelse. Som tur var hade jag med mig kameran så jag kunde ta de där fotona på Kalmar slott som jag velat ta länge men som inte blivit av trots att man åkt förbi där hundatusen gånger. Så här kommer lite bilder iaf..
Kalmar slott

Någon som inte ville vara med på kort:P Och han som sa att han inte gillade sockervadd åt nästan mer än jag:) Det var längesen man åt det!
Den löjligt lila majbrasan som man förövrigt måste ha tänt vid typ 16.00 eller nåt... Tacka vet jag Ankarsrum, de finns inte så jättemycket bra i den hålan men valborg de vet man hur de ska firas!
Slottet

Så, då har ni sett hur Valborg kan vara i Kalmar. Det är himla fint att gå och strosa vid slottet men majbrasan ger jag inte mycket för. Då var den bättre i Smedby.

Ha de bäst
Kram Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar