66% done

Nu är den skriftliga delen av tentan och stabillinsdelen gjord. Var nyss i skolan och gjorde den praktiska med stabila linser där man ska bedöma hur de sitter och skriva vad man vill ändra med dem. Låter det enkelt? It´s not!

Vi hade 15minuter på oss, då ska man först titta på patientens styrkor som man får på ett papper, vilken lins de har och hur de ser med dem och hur mycket man måste ändra dem för att de ska se som bäst med dem. När man tänkt igenom det och räknat på värdena för att få ett hum om hur linsen sitter på patienten(ja, det kan man räkna ut genom alla värden) så ska man kolla på hur linserna verkligen sitter på patienten genom att kolla i mikroskopet på dem. Och sen ska man ge förslag på hur man vill ändra linserna för att de ska bli bättre, ännu mera matte involverat i det. Och så ska man avsluta med att motivera varför man ändrar som man gör. Och allt detta på 15 minuter!

Jag jobbar inte bra när jag är stressad, jag brukar kunna kontrollera det annars om jag är stressad för något men i en tentasituation så får man blackout när man ska tänka en massa krånglig matte fram och tillbaka och samtidigt skriva en massa på ett korrekt sätt.
Jag var iaf jättestressad inne i rummet, när jag kom ut kändes det jättedåligt men när jag tänkt mera på det så blev det nog helt okej, förhoppningsvis räcker det.
Vad jag skrev i min motivering till varför jag bytte lins vet jag inte, har typ ingen aning. Då förstår ni lite vilken stressnivå jag pratar om. Klarade jag det här när jag var så stressad så klarar jag allt!

Nu ska jag fixa lite småsaker, sen äta och se Hem till gården! Love it! Sen blir de lite förberedelsetänk inför morgondagens lite längre tenta och sen ska Marcus och jag på stan och shoppa lite. Då har han sin mjuklinstenta(den längre delen)gjord.

Ha de bäst, jag ska försöka trots tentastress och ångest:P
Kram Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar