KL


Kontaktlinser, kontaktlinser, kontaktlinser....nu börjar jag tröttna på att öva inför tentan.

Imorgon smäller det, jag ska ha den lilla delen av tentan, med stabila linser imorgon och den större delen med mjuka kontaktlinser på torsdag. Hade gärna haft det tvärt om, men man får ju inte välja så.

Övade idag och det gick rätt så bra måste jag säga. Är lite slarvig ibland så det måsta jag bättra mig på men annars går det bra faktiskt, tiden räcker till osv.

Idag blir det att mentalt gå igenom varje steg på tentan och öva in lite grundregler som finnns för KL samt att lära sig några linser som man kommer att föredra att välja till patienten på tentan. Kan vara bra faktiskt.

Lite trist blir det en sån här vecka, sov ensam inatt, inte kul...Marcus har ju varit här varje dag i en och en halv vecka innan...men när det är tentavecka så tycker nog jag med att det är bra att man är själv och kan förbereda sig på sitt eget sätt.

Snart är det hem till gården, min räddare i nöden, någonting att titta på som får en att koppla bort skolarbetet för en stund.

Väntar föresten fortfarande på svar om jobbet jag sökte förra måndagen, hoppas, hoppas, hoppas!

Ha de bäst!
Kramar Carro

2 kommentarer:

  1. hej carro!

    lycka till med tentorna, du fixar det.
    trist att matthew dog i hem till gården, inget bråk längre att titta på.
    rosine

    SvaraRadera
  2. Hej Rosie!
    Jag hoppas det med!
    Ja det var himla sorgligt, att det alltid ska vara nåt, ingen får vara lycklig.
    Ha det så bra!
    Carro

    SvaraRadera