Ensamt

Hej alla! Har inte skrivit på ett tag nu, har börjat med examensarbetet som tar mycket tid och kraft.

Idag åkte Marcus iväg mot Nicaragua, eller rättare sagt, han skulle till Spanien först, sen vidare imorgon. För er som inte vet vart Nicaragua ligger så ligger det i Sydamerika, typ vid Mexico.

Var himla jobbigt att åka ifrån honom när han klev på tåget. Han var väldigt ledsen över det med, visst, två och en halv vecka är inte så mycket, men när ni är ifrån era nära och kära så kan ni med största sannorlikhet kontakta dem på något sätt. Marcus har ingen telefon med sig och kommer att vara i fattiga städer där det inte finns en massa kommunikation. Han kommer kanske kunna kolla sin mail någon gång under tiden. Så jag kommer inte ha en aning om han kommit dit som han ska, hur de har det där borta, om något händer, hur resan hem går osv. Känns jättejobbigt.
Normalt sett ses vi nästan varje dag, så man kan säga att det är en viss skilland.
Det som är tur är väl att jag kommer ha så mycket att göra med examensarbetet att jag inte kommer tycka det är riktigt lika jobbigt. Att vara sysselsatt är nog det bästa.

Ikväll ska jag till Lisa och Daniel, de var snälla och sa att jag kunde komma och umgås med dem, skulle varit jättejobbigt att sitta ensam en lördagkväll, speciellt denna lördagkväll.

Ha de så bra ni som läser
Kram Carro

2 kommentarer:

  1. Åhh, synd du inte va här nu! Barnledig :)
    Kom snart! :D

    SvaraRadera
  2. Carro svarar: Okej, ja det blir bra att åka hem nästa helg, känna jätteensamt här nu.. Kan inte riktigt koncentrera mig på skolarbetet heller..
    Jag hör av mig när jag kommer hem
    Kram

    SvaraRadera