Allt ordnar sig till slut!

Gårdagen var väldigt händelserik, likaså dagen innan.
I tisdags fick jag erbjudande om två lägenheter, den ena var man tvungen att gå på visning för att få tacka ja till och den andra skulle man kontakt hyresvärden för att få en visning. Eftersom både jag och Marcus har väldigt mycket att göra med våra examensarbeten just nu så kände vi att vi inte kunde komma ifrån, så vi försökte se om vi kunde få nån av dem ändå eftersom vi var väldigt intresserade.
Den första av dem blev ja-tackad efter typ halva dagen då någon annan tydligen tagit den så jag fick lite panik och försökte få tag i hyresgästen för den andra. Han svarade till slut och gick med på att skicka bilder på den och gav en massa info om den.
Den såg fräsch ut, kanske lite gammaldags men de kan man leva med. Så vi skrev att vi ville ha den. När vi gjort det så skulle de göra kreditupplysningar och kolla med våra hyresvärdar osv. Lite krångligt då Marcus söker jobb och det är svårt att säga vad inkomsten kommer att vara. Men till slut ordnade det sig och vi får lägenheten!!!!!

Inflyttningsdatumet är den 15/5 men vi kommer att flytta in i början av juni. Men det blir väl att man åker och hämtar nycklar och kollar på den om någon/några veckor kanske:) Känns så himla kul!
Den var lite dyr i hyra, men så ligger den centralt och är på 78kvm så. Lägger upp lite bilder när vi varit där tänkte jag:) Så till sommaren kommer vi vara sambos i Norrköping!

Igårkväll fick jag även tillbaka resultatet på min praktiska omtenta och jag klarade den! Så nu är allt fixat, jobb, lägenhet, skolan. Bara examansarbetet kvar och sen hoppas jag verkligen att Marcus får ett jobb med snart.

Ikväll åker vi till Marcus föräldrar i Värnamo. Glad påsk på er allihopa!
Kram Carro

4 kommentarer:

  1. Lycka till i Norrköping med jobb och lgh. Hoppas du kommer trivas, Britt fick pojke i tisdags morse.
    Rosine

    SvaraRadera
  2. Hej Rosine! Tack för det! Gud va kul! Jag trodde att det skulle bli en pojke, och jag brukar ha rätt:) Så även denna gång då:P
    Hur går det med din arm? Har du börjat jobba igen?
    Hoppas allt är bra
    Kram Carro

    SvaraRadera
  3. Hej! Har inte börjat jobba än , armen gör fortfarande ont. Läkarna vet inte vad de ska göra än med benbiten som sitter där. Jag har också sagt kille hela tiden till Britt. Kul
    Kram Rosine

    SvaraRadera
  4. Okej, hoppas att de hittar någon lösning på det snart då, inte kul att gå och ha ont!

    SvaraRadera