Yatzy



Nu har hon kommit, mitt lilla gull:)

Mamma, pappa, Poffe och Morfar kom upp med henne i söndags. Jag har inte haft tid att skriva i veckan och när jag igår hade tid då jag var ledig så strejkade den här bloggen. Ibland blir jag galen på den för jag kan varken skriva eller kommentera andras bloggar och vara inloggad på min så de syns att det är jag som kommenterar, utan får skriva anonymt och säga att det är jag....men ja orkar inte hålla på och byta och fixa..

Back to my kitten.
Hon var väldigt rädd och ville inte gå ut ur buren först men sen gick de bättre. Hon var väldigt lugn de första två dagarna(om man bortser från att hon bet av sladden till min mobilladdare det första hon gjorde)och sov blixt stilla jämte mig i sängen hela natten. Doch vaknade jag natt 2 av att hon plötsligt började leka med gardinerna och sen stack iväg för att äta och gå på lådan, sen pep hon som bara den och blev väl orolig för att hon inte visste vart jag var.


Dag 3 skulle jag jobba hela dagen så jag kände mig rätt elak som lämnade henne ensam men det gick faktiskt väldigt bra. Stänger till dörrarna till stora toan, sovrummet och vardagsrummet när jag är borta så hon får vara i hallen, lilla toan (där hon har sin katttoalett) och köket. Det är rätt stort så hon har fortfarande gott om utrymme. Anledningen är att jag inte vill ha olyckor i min säng eller att hon ska gå in bakom torkskåpet inne på toan och inte komma ut och sen vardagsrummet för att jag har akvariumet där.


När jag kommer hem är hon jätteglad och busig, hon följer mig som en svans vart jag än går och nu har hon börjat leka apport. Hon har en viss slags leksaksmöss som det låter lite om som hon älskar, hon leker jättebra själv med dem men när jag sitter här i soffan kommer hon då och då med dem och släpper ner dem framför mig för att jag ska kasta iväg dem åt henne:) Så söt!

Dessvärre är hon inte lika gullig när hon på kvällarna när man ska sova och mitt i natten använder mig som klösbräda och biter mig i tårna:P Och igår natt vaknade jag av att hon lekte med nåt över huvudet på mig, dvs vid kudden. Jag sträckte mig efter det och fick tag i ett häftstift! Hon hade rivit ner det från Takida- "planschen" jag har på väggen över huvudet. Då blev jag lite rädd och arg faktiskt. Men annars är hon jättesöt och gullig och hon sköter sig jättebra när jag inte är hemma. Hon gör inga behov utanför lådan och verkar vara vädligt stilla när jag är borta.


Ha de bäst
Kram Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar