All alone

Helg, ledig imorgon. Ska vara kvar här i Kalmar då mamma och pappa ska ta med sig morfar hit så jag får undersöka honom. Han har inte gjort en synundersökning på mer än tio år, säger han själv, vilket kanske innebär 15år. Så det ska bli riktigt intressant.

Marcus åkte hem till Värnamo för några timmar sedan, känns redan tomt, men vi måste ju lära oss att klara oss utan varandra. Ska ha praktik nästa vecka, på Synsam i Västervik, där jag hade min förra praktik. Denna gången med linser. Jag ska bara gå bredvid och titta på när min handledare gör undersökningar, anteckna lite om det och lära mig mer om hur det funkar i butiken när det gäller linser.

Just nu känner jag mig ganska skoltrött, jag har verkligen ingen lust att ta upp böckerna och börja plugga....det här med linser har inte riktigt lossnat för mig känns det som. De mjuka kontaktlinserna är inget jättestort problem, det brukar funkar skapligt för mig. Däremot de stabila är himla svårt att få till....
Bläää..men de ordnar sig nog så småningom.

Fick en liten impuls och ringde och bokade tid för klippning imorgon vid tio. Har kännt länge att jag behövt det och tänkte att när jag ändå bara ska sitta och vänta på att mamma, pappa och morfar ska komma, vilket de ska göra på eftermiddagen, så kan jag ju passa på att få den där klippningen gjord:) Ska bli trevligt och skönt, få en frisyr igen och få bort det där slitna så man ser vettig ut när man ska ha praktik.

Ha en det bäst!
Kram Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar