Mixed feelings

Igår kom jag hem till Norrhult, eller hem och hem, hem till mina föräldrar. Det känns faktiskt inte som hem längre, det gjorde det länge men nu känner jag att det är Kalmar som är mitt hem. Jag har lämnat allt här bakom mig och byggt ett eget liv nere i Kalmar. Visst, jag har vänner kvar här som jag självklart inte lämnat eller kommer lämna men Norrhult, eller Västervik, häromkring, känns inte längre som hemma. Marcus brukar säga att hemma är där jag är, och det är nog lite så. Men mest är nog Kalmar hemma nu.

Jag har suttit hela dagen och sms:at känns det som, till alla möjliga människor. Och suttit vid datorn, kollat facebook, fikat och gjort allt annat än att plugga som var meningen. Har verkligen kommit ifrån det. Känns inge vidare. Jag tar lixom inte tag i det. Och jag vet ju att det inte är över än, jag har den här kursen kvar, som är väldigt viktig och sen examensarbetet. Det måste jag bara fixa, nu när jag kommit såhär långt.
Måste bara ta tag i mig själv.

Jag är i Norrhult nu för att jag nästa vecka, tisdag- torsdag ska ha praktik på Synsam, följa med min gamla handledare och kolla på när hon gör linsundersökningar. Ska bli intressant.
På fredag åker jag till Stockholm och Optometridagarna, en tillställning för optiker och folk inom den branchen. Ska bli roligt och intressant. Ska bo hos Lisa i klassen och vara med mina tjejkompisar. Marcus ska inte med, så det blir en tjejhelg:)

Nej, nu måste jag allvarligt talat ta tag i böckerna.
Ha de så bra
Kram Carro

1 kommentar: