Otacksam

Hur kommer det sig att man trots att man har ett bra liv, en lägenhet, en underbar pojkvän, nästan färdig med skolan ändå måste klaga på något? Visst kan ni hålla med om att det faktiskt nästan alltid är så?
Det är inte ofta man sätter sig upp på morgonen och tänker "gud va bra jag har det och vad underbart livet är!". Jag känner en tjej som är så och jag är väldigt avundssjuk på hennes förmåga att alltid se det positiva i allt.

Jag är den eviga pessimisten som alltid hittar något att klaga på, jag tycker lite synd om omgivningen ibland som måste dras med detta, men jag tänker inte på det. Finns alltid något som inte är bra, en tenta som ska skrivas som nu, eller nåt praktiskt som måste fixas som är knöligt.

Nu blev jag lite djup men det är ju faktiskt så, jag borde egentligen börja med metoden att varje dag tänka ut någonting bra med den dagen, något bra som hänt eller som jag känt. Jag tror faktiskt det skulle göra att helheten blir bättre..
Jag har ju egentligen ett väldigt bra liv, och mycket att se fram emot de närmaste åren skulle jag tro..

Föresten, en liten parentes...är det någon som läser min blogg längre? Brukade få lite kommentarer förut men nu är det lite dåligt och man vet inte om man skriver utan någon nytta..

Ha de bäst
Kram Carro

4 kommentarer:

  1. Du vet att jag kollar din blogg varje dag :) Men har inte motivationen till speciellt mycket just nu som du redan vet...

    SvaraRadera
  2. Nej, ska jag vara ärlig så visste jag inte det, men det är ju trevligt att du gör de:) det vet jag att du inte har, men trevligt att du läser iaf:)

    SvaraRadera
  3. Jag kollar så ofta jag kan. Kanske inte varje dag men desto mer blir det att läsa om man missat några gånger. :P

    Du borde ju skriva för egen del inte för att få kommentarer utan att lätta lite på hjärtat ditt eller bara få saker å ting utskrivet som snurrar runt i ditt lilla blonda huvud. (under ditt bruna hår som du har nu);D

    Dessutom är jag inte heller positiv å glad varje dag, det är när jag "tvingar" (ironi) mej, själv å va social med folk som jag är det. :P Så det e OKEJ å va pessimist ibland men se till att det inte tar över ditt LIV då e det en FARA! Man ska peppa, stötta å älska dom som betyder mest för en. :D Dessutom blir man gladare av att va social för människan e ju en social varelse. :D

    Tack för Tacosen senast å Lycka till på arbetes intervjun, DU kommer KICK some AS!!! ;D
    Bara du litar på dej själv å visar varför du ska ha jobbet! Det är för du är en noggrann, omtänksam & fin person <3

    Puss & Kram Patty

    SvaraRadera
  4. Hej Patty! Roligt att du läser! Jag förstår att man inte kan göra det varje dag, det begär jag verkligen inte..

    Jo jag skriver ju för min egen del, men det är ju lite roligt när någon kommenterar ibland och man känner att det man skriver är intressant att läsa.

    Ja, jag försöker vara mera positiv, Marcus är en ganska bra hjälp där, jag blir inte lika deppig över allt för han får mig att se mer positivt på saker:)

    Japp, de va jättekul att du följde med! Vad roligt att du tror på mig, jag hoppas verkligen att de kommer gå bra, men de känns rätt bra så.
    Puss och kram min underbara vän!

    SvaraRadera