Optometridagarna

Helgen spenderades i Stockholm dit jag åkte tillsammans med mina vänner för att vara med på Optometridagarna 2011. Det är en sammankomst för optiker samt optikerstudenter. Förr hade de mera mässa men nu var det mindre och så var det hela tiden föreläsningar i intressanta ämnen som rör oss.

Jag åkte mot Stockholm på fredagen, då det var snökaos uppe i Stockholm, det är min vanliga tur. Blev ca 30minuter försenad plus att bussen tog typ 4,5h. Så det var en seg resa. Gick jättebra tills vi kom in i huvudstaden då det plötsligt var en sjukt lång bilkö som inte gick att se slutet på. Kändes jättekul att veta att man inte var långt alls från stationen och komma typ 10meter per minut.

När jag äntligen var framme letade jag ett bra tag och fick till slut fatt i Maria. Sedan var det bara att vänta på Monika som skulle komma en timme försent, dvs några minuter efter mig. Klockan var då lite efter 18 och jag åt senast vid klockan 13. Jättekul. Sedan skulle vi ta oss till vår kompis Lisa som vi skulle sova hos, hennes mamma bor i Täby, så de var en bit att åka. Klockan nio på kvällen kom vår hämtpizza. Då kan jag säga att det var någon dom var hungrig!


Lisa och Maria i tunnelbanan

Och Monika, på väg hem till Lisa

Moi

Väckarklockan ringde klockan 05.30 nästa dag, man kan säga att man var lagom seg när man somnade vid 12 och är van vid att tidigast gå upp vid 7.
Vi begav oss till Stockholm Conferense Center. Här träffade vi Linda, sedan skulle vi "blippa" av alla optikers medlemskort när de skulle in och ut från föreläsningarna, det skulle vi göra hela förmiddagen, sedan skulle andra i klassen ta över. Det var något vi studenter skulle göra för att få vara med gratis. Väldigt dåligt planerat och ordat måste jag säga, vi fick typ skäll av folk för att de inte riktigt funkade. Och det är vårt fel?? Vi gjorde som vi blev tillsagda, vi jobbar inte där!





Lisa och Maria



Andrea och Linda

Derek och Sherry, de mycket duktiga föreläsarna från USA

Jaja, sen gick dagen med intressanta föreläsningar och avslutades med mingel på kvällen. God mat och två glas vin gratis:)
På söndagen sov vi lite längre då vi inte skulle passa nån tid den dagen utan bara gå på de föreläsningar vi kände för att vara med på. Efter att det var slut kastade jag i mig lite mat och så bar det av hemmåt(för att göra en lång och jobbig historia kort). Resan hem var mycket seg och jobbig, ville bara hem till Marcus. Men det gick, som allt annat.

Det var den helgen, helt okej, men det nådde inte riktigt upp till mina förväntningar.
Ha de bäst
Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar