9 månader

Idag är det 9 månader sedan vi bestämde oss för att "nu är vi tillsammans":)
Såklart hade vi träffats som mer än bara vänner ett par veckor innan, men det var då vi uttalade det.
Den 26:e Oktober.

Undrar när man ska sluta tänka -"Nu har vi varit tillsammans ännu en månad"? Hur tänker ni kring det?

Själv tror jag man slutar tänka så när det är ett år och kanske övergå till att det gått 1 1/2 år eller 2 år osv. Dvs ett halvår i taget. Jag vet inte. Har inte haft nåt så långt förhållande. Detta är faktiskt det längsta jag haft och jag hoppas det blir mycket längre än så.

Var med en kompis i helgen när jag var hemma som frågade hur länge vi varit ihop och när jag svarade "nio månader" så sa hon :-"VAA?? Inte mer? Det känns som ni varit ihop alltid" :P

Så känner väl inte jag men längre än vad det är iaf. Men vad spelar det egentligen för roll?? Inte som att det bevisar att man älskar varandra mer om man varit tillsamamns längre. Finns ju de som varit ihop i en evighet men de kanske inte är speciellt kära och lyckliga för det.

Lite tankar
Ha de bäst!
Kram Carro

3 kommentarer:

  1. kom att tänka på när du skrev att ni räknar månader, Det gjorde vi med innan det blev ett år. Vi förlovade oss den 4/4-08 och iår så frågade marcus mig den 7/4 : Hanna, är det inte något vi har gkömt den här månaden?! Jag fattade inget. Tills han sa vad vi hade glömt, jag: oj är vi redan där.. vad fort det har gått!! aja vi får väl fira lite en annan dag eller nästa år i stället.
    Och då har ju inte vi varit tillsammans så länge.. men tiden med varandra går bara fortare o fortare för varje år.. (kunde inte låta bli att dela med mig, hoppas att jag berättade så att du förstår vad jag menar)

    SvaraRadera
  2. Herregud vad tiden går fort. Redan 9 månader... eller är det efter 9 månader det kommer ut något? ;) Skämt å sido. Jag tycker det är bra att du träffat en du verkligen trivs med.
    Jag själv ska ha besök i helgen av du vet vem :)

    Ha det bra älskling ;)

    //Micke

    SvaraRadera
  3. Carro Svarar: Det är nåt allvarligt fel på min blogg, kan inte svara som inloggad. Men iaf: Hanna: Oj! Har ni varit tillsammans så länge! Det tyckte ja var mycket, men det beror ju såklart på vad man jämför med. Roligt att det är så bra att man glömmer bort tiden:) Jag förstår vad du menar, och jag börjar glömma mera nu hur långt det gått..men det blir nog mera så när det gått ett år. Ni har varit förlovade länge då! Ska ni inte gifta er snart då?
    Micke: Japp, det har gått så lång tid! Vissa säger att det inte alls är så länge och andra tänker som du, beror på vad man har att relatera det till för egna erfarenheter. Vad roligt att ni ska ses:) Jag vill ha en rapport sen!
    Detsamma gullet!
    Kram

    SvaraRadera