Sjukhusbesök

Idag är jag ledig, precis som igår. Sitter på balkongen och facebookar och bloggar lite.

Idag har jag gjort en MR-undersökning, dvs röntgen av huvudet. Åkte dit och hade undersökningen vid halv 10. Blev lite överraskad att de va en så stor grej, för man var först tvungen att lämna in ett papper med frågor om hälsa och sen fick man en blå rock typ som man fick ta på sig och bara ha kvar trosor och strumpor under.
Ingenting av metall fick man ha på sig, så alla hårspännen, klockan, smycken osv skulle av. Det är då man märker att fem hål i öronen+smycken och en piercing är rätt mycket:P Var lite orolig över att ta av mig min näspiercing för jag har förstått att de läker igen rätt snabbt och undersökningen skulle ta en stund, men det var ingen fara, tack och lov, satte i den lika lätt som vanligt efteråt. Har ju trots allt haft den ett och ett halvt år nu, så borde inte läka igen så snabbt.
Jaja, sen iaf så fick jag en kanyl i armen så att de skulle kunna spruta in kontrast-vätska sen, var inte alls beredd på det, men jag är inte så spruträdd som tur är.
Sen in i rummet för röntgen och ligga i en ställning i en maskin som såg ut som ett rymdskepp i typ 30minuter, helt stilla:P Nej, men high tech var det iaf(se bilden nedan) Den lät som bara den, men jag fick ha hörlurar med musik iaf. Jag funderade bara på en sak, hur får en lite större människa plats? Den var ju inte bred precis..jag tyckte det var lagom att jag fick plats, visst är jag lite åt det kraftiga hållet men jag är ju inte precis överviktig...


Så, det var min morgon/förmiddag.

Vid klockan ett kom Marcus och hans föräldrar förbi, de skulle hämta Marcus saker som han haft hos mig ett tag. Han flyttar till Eskilstuna idag, så nu kommer han inte vara så långt borta längre:) Var härligt att se honom efter tcå veckor, hade bara hoppats han kunnat stanna en längre stund, men de var tvugna att dra vidare..Men jag fick iaf lite pussar och kramar, så jag är glad ändå:)
Ska upp till honom på torsdag kväll så, jag får klara mig en vecka till, sen så:)

Nu ska jag avsluta detta inlägg så de inte blir för långt, ni får ha de så bra!
Kram Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar