Dag 2

♥Dag 02 – Någon jag aldrig kommer glömma

Detta är verkligen jättesvårt, så många människor jag skulle kunna skriva här, mamma, Jeaneth, Patty, Anna, Hanna, Micke, Sandra, Maria mfl. Men jag får nog ändå säga min häst Cattleya.

Det är min bästa vän, verkligen. Hon säger ingenting men hon förstår så mycket och är så smart när hon vill. När jag föddes fanns hon redan där, jag har växt upp på hennes rygg. Fick sitta på hennes rygg innan jag var ett år gammal och nu är hon 25 och jag 23. Så vi har verkligen växt tillsammans. Med henne har jag spenderat många dagar, ibland härliga, roliga, underbara med även jobbiga och ibland har jag varit sur på henne, så är det ju i alla slags relationer.
När jag varit ledsen har jag ibland gått ut i hagen och hållt om henne, och då har hon verkligen visat att hon förstår att man är ledsen.
Hon lyssnar till mig på ett alldeles speciellt sätt, annorlunda än med andra människor. När jag ropar på henne lyssnar hon alltid. När någon annan eller någon mer ovan rider henne vet hon att hon kan göra lite som hon vill, eller hon provar iaf. Hon testar och drar åt nåt håll som inte ryttaren vill och drar ner huvudet osv, ser om det går. Visst testar hon mig med ibland, men vid det här laget vet hon att jag bestämmer.

För ungefär två år sedan fick hon en speciell plats som gör att jag alltid kommer minnas henne;




Ha de bäst
Kram Carro

2 kommentarer:

  1. Så fint inlägg, jag bärjade gråta när du förklarade hur bra hon förstod dig, jag kände precis så med Pyret.

    Angående ditt inlägg om att vi skulle kunna ses någon dag, Absolut! jag funderar fortfarande på om jag ska komma till dig o kolla ögonen.. men det måste passa in så marcus kan köra mig (har ingen bil, och jag hittar inte) Men nu har vi semester i 4 veckor och har massa saker planerat sen jobbar jag natt v 34 och 36. men om jag hittar några dagar så kan jag höra av mig till dig på fejjan. Kram

    SvaraRadera
  2. Carro svarar: Okej, vad kul att du tyckte det var bra skrivet:)

    Ja, men det låter kul! Skulle vara roligt att ses och om du kom och gjorde synundersökning hos mig:) Du är så välkommen! Jag har ingen semester så jag är där för de mesta, men kolla innan för säkerhets skull. Kram

    SvaraRadera