I fredags

Vi tog oss en tur till Tropicarium i Kolmården, har inte så mycket pengar just nu så att betala 370kr för att gå in på Kolmården var lite väl mycket, men 100spänn kunde jag tänka mig för att gå in där istället. Så det blev de. Jättekul var de faktiskt:) Glad att Marcus kom med den idén. Spenderade faktiskt ca 1,5h där och sen blev de god lunch ute. Dock lite dyr, men vafasen, man har dem ju bara här en gång i sommar troligen.

Sen blev de Ingelsta, dvs ett shoppingområde med typ Bauhaus, MediaMarkt, CityGross och massa andra affärer. Där köpte jag lite kattgrejer, börjar ju närma sig lite och sen kommer ja inte ha nån med bil som kan köra hem grejjerna så jag shoppade lite.

En kattlåda som ska stå i ett hörn blev det, står numera inne på min lilla toa som inte används så mycket. Passade väldigt bra.


Sen inhandlades en transportbur som ser ut ungefär såhär. Den fick mor och far ta med hem, katten kommer jag ju ändå hämta där nere så lika bra att den är där redan så behöver inte jag dra på den när jag ska hem.

Köpte även kattmat för kattunge och kattsand. Ska köpa mat och vattenskål och lite leksaker och sånt sen med, men de kan jag vänta lite med. Ska även köpa koppel då jag tycker katten ska få vara lite ute med. Tycker egentligen att de ser rätt löjligt ut med katt i koppel, men jag går ju hellre ut med den så än att den alltid ska behöva sitta inne och glo, eller bli utsläppt och inte komma tillbaka eller bli överkörd eller nåt.

Kram Carro

1 kommentar:

  1. Kan rekommendera en sån spillbricka som mina katter har (matskålarna som sitter på typ en bricka). Den är skitbra och kostar bara 39:- på ÖB ;)

    SvaraRadera