Tidig morgon

Vaknade vid halv åtta imorse, men låg såklart kvar och drog mig lite i sängen. Gick väl upp vid halv nio eller så. Fattar inte varför ja sover sämre här i Kalmar. Har gjort det sedan jag flyttade hit, kanske är det för att man är så van vid att ha folk omkring sig och här är man helt ensam och det är tyst.
Men det kan ju vara skönt att komma upp i tid också. Man hinner ju mer då.

Igårkväll var jag, Maria, Lisa och Monika ute och käkade taco-buffé! De var mycket gott, som vanligt. Sen blev vi jättetrötta och höll på att somna allihopa, berodde nog på att vi suttit i biblioteket mellan 10 och 17 och jobbat och sedan lite till i skolan, kom väl hem kvart över sex på kvällen. Så det blev en heldag med arbetet, men det är de värt för nu är det nästintill färdigt. Ska bara kolla igenom det och fixa till det lite i eftermiddag.

Nu ska ja väl ta tag i plugget inför tentan antar jag, jippie! eller inte...men de måste göras. Känns skönt att vi var helt lediga igår, helgen känns så mycket längre då. Känns just nu som det skulle vara söndag.

Föresten var vi och förtidsröstade igår, trevligt att kunna gå ihop med några andra, annars skulle jag fått gå själv och rösta på valdagen eftersom man har ett speciellt ställe man måste rösta på och ingen av mina kompisar skulle till samma ställe.
Så nu är min röst lagd och jag hoppas att det blir som ja vill.

Hade också ett väldigt bra samtal med Jean igår, tack för det. Ibland måste man få öppna sig och prata om vad man känner, och det kan jag göra när jag pratar med dig, du kommer inte med en massa åsikter, bara stöttar mig i det jag vill och känner. Jag kan vara precis som jag är. Det är en bra vän de!:)

Nu ska ja plugga...känns inte som ja gör annat..
Ha de bra
Kram Carro

3 kommentarer:

  1. Och vet du! Jag vaknade inte förrän halv 9 imorse! Jag som annars brukar vara uppe i ottan :P Och då var det inte av mig själv utan av katten som jamade o ville ut...

    SvaraRadera
  2. Bra Lisa! Skönt att få sova ut lite för en gångs skull:)

    SvaraRadera
  3. Åhh, va du är söt Calle! :) Du är en bra vän du också ska du veta, och jag är säker på att allt kommer lösa sig till det bästa. Det gör det alltid :)
    Kramar

    SvaraRadera