We Don´t Celebrate Sundays

What a beautiful day!

(En hardcore superstarlåt som titel idag btw, dåligt med ideér)
Vaknade vid åtta, pigg som en mört. Försökte somna om, men va hjälpte de? Nepp, bara att gå upp.

Sen har jag pluggat ganska mycket, lagat god mat, övat synundersökning med Maria i skolan och nu ska ja plugga lite till. Ligger lite efter nu efter den här veckan, svårt att komma igång, men nu känner ja att ja e på g.

Kom nyss hem efter undersökningen med Maria, det gick ganska bra trots att jag bara gjort en undersökning sen vi kom tillbaka. Anamnesen- no problem, själva undersökningen- kan slipas lite på.
Men det börjar faktiskt kännas riktigt konstigt och onödigt att göra undersökningar på klasskompisar nu. Alla vet vilka frågor den andre kommer att ställa och vad man gör hela tiden, det är liksom barar tjatigt. Så om det är nån som läser den här bloggen som vill ha en synundersökning och råkar befinna dig i Kalmar så säger jag inte nej.

Kan ju såklart inte lämna ut några styrkor som man kan göra glasögon av då jag inte har nån legitimation men jag kan ju se om det skett förändringar från dina glasögon eller om du behöver glasögon osv. Alltid bra att veta.

Ikväll kommer Sandra, så ska vi fika lite och snacka:)

Det är verkligen skillnad på ens sociala liv här och hemma, herregud, hemma kan man ju knappt kalla det ett socialt liv. Jag är tusen gånger gladare nu och mår bättre, jag är förvånad själv över hur positiv jag känner mig trots att skolan börjat igen. Men det är väl också för att man nu börjar gå mot slutet, och det märks. Man känner sig mycket säkrare och jag tycker fortfarande att det är kul och intressant, jag tror det blir bra det här!

Ha det bäst, nu ska ja plugga lite
Kram Carro

1 kommentar: