Fest igår...?

Nu äre söndag, slappar och gör inget speciellt. Riktigt fint väder så ja tvingade mig själv att cykla en runda till mina favvo-ställen häromkring. Så härligt att sitta vid havet och titta på ölandsbron och bara njuta.

Igår träffades vi, alla kompisar. Det var inte alla från klassen utan de ja umgås med mest, man har ju alltid en liten grupp av folk man är med mer. Vi beställde pizza och spelade lite rock- band. Ja var dock inte sådäröverdrivet intresserad av att spela men de va kul ändå. Räckte med att man träffade folket för min del.
Var väl inte överdrivet party, därav rubriken. Visste inte om vi skulle ut eller inte. Men så blev det till sist, jag, Maria, Monika och Mikael. De tre M:en och jag;) haha..

Sorry Marcus, hade ingen annan bild där alla var med. Vet inte vad du gör för min?

Här spelas rockband för fullt.

Eftersom Mikael kommer från Kalmar ville vi att han skulle visa oss lite fler ställen, man är ju inte så duktig på att kolla runt efter det. Blir att man går till studentkåren. Så vi gick först till K.M, en sportbar där de va en del folk, mest killar. De blir man ju inte ledsen över. Tog en cider och så drog vi vidare till Bistrobar.

Dansade lite men till sist gick de inte längre. Var så mycket utlänska killar som typ tafsa på en och kom obehagligt nära utan att man ens visat intresse.
Alltså jag har absolut inget emot mörka människor, de är ju som vem som helst, dessutom har jag en del vänner som är det. Men av de killar man träffar ute som har utlänskt ursprung finns det vissa som inte verkar ha några gränser. De fattar inte när man inte vill. Sånt tycker jag är obehagligt.
Drar absolut inte alla öven en kant men det händer ganska ofta tycker jag om man jämför med svenska killar. Det handlar väl om kultur och uppväxt osv. antar jag. Men som sagt tycker jag det är riktigt obehagligt och man känner sig ganska utsatt, det är inte okej att göra så vart man än kommer ifrån. Därför kommer vi nog inte att gå till Bistrobar mer, första intrycket gör mycket.

Sen tänkte vi att ett stop till kan vi ju ta, så vi gick in jämte Bistrobar, på O´Learys. Påminde ganska mycket om Harrys, dock lite mindre dansgolv. Riktigt trångt, men musiken va så himla bra och de va trevligt folk, folk i rätt ålder(och såklart en del äldre, men de får man ta). Är så trött på att gå på ställen där det bara är fjortisar och folk under och runt 18. Man känner sig så gammal och fel lixom. Och gammal är man ju inte egentligen. Bättre som igår då att man känner sig lite ung snarare.

Det var en trevlig kväll iaf, Tack så mkt för det mina vänner!

Ha en fortsatt bra dag!
Nu ska ja snart åka till Sandra.

Kram Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar