Hard Day, Hard Week

Jag tror jag döööööööööör! Nu är jag så trött att ja undrar hur jag ska ta mig upp imorgon. Ska seriöst lägga mig vid halv tio..alltså om typ en halvtimma...shit, hur ska ja hinna de?

Tror att tröttheten sätter in mer och mer ju närmare ledighet man kommer, man känner liksom att det är så nära men ändå så långt bort. Man vill bara att dagen ska vara där.

Nu har jag börjat längta till annat med. Optikerns son kom in idag och med en nygjort tatuering, då blev ja sugen. Samtidigt börjar dagen med stort D komma allt närmare så lite nervositet känner jag nog också. Men det ordnar sig nog, har ju gjort det innan lixom.

Och dessutom ska jag klippa och färga håret snart, ska bli så himla skönt. Känns som ja är på gränsen till att ta pappas klippmaskin och köra av skiten lite var och varannan dag. Det är bara en stor boll med tovor nu.

Nåt som fått den här väldigt sega veckan att kännas lite bättre är de trevliga orden jag fått av kunder. Det händer inte alltför ofta kan jag meddela. Idag fick jag bla. höra att jag är en pärla! Blir så himla glad när människor uppskattar vad man gör:)

Vissa dagar sliter man som ett djur för att alla ska få det de vill ha även om det ibland känns omöjligt. Tror inte att folk förstår det. Och även de dagar man känner sig sur, har ont eller bara är oerhört trött måste man vara lika trevlig och tillmötesgående som alla andra dagar. Det är ju så det är inom handeln.

Tänk dig själv att ha en riktigt dålig dag eller att du blir dåligt bemött av kunder och ändå ska du vara jättetrevlig och göra det bästa för dem. Inte det lättaste va?

Men jag gillar mitt jobb, det där med att vara trevlig kommer av sig självt för mig(för det mesta iaf), kommer dock bli roligare när jag får göra undersökningar också, det jag egentligen ska göra mest.

Ha det bra! Nu ska jag sova!
Kram Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar