Vovve?

Har ägnat en del tid åt att sitta på blocket och titta på små söta vovvar senaste tiden. Är jättesugen på att skaffa en egen. Tyvärr är man student och bor därav i en liten etta på 17kvadrat. Inget ställe man kan ha en hund på alltså... Dessutom är man väldigt upptagen när man pluggar, med att just plugga. Så än så länge är det bara en tanke, en dröm. Jag skulle vilja köpa en när jag slutar skolan, alltså nästa sommar. Jag ställer mig bara frågan: Är jag redo att ta det ansvaret själv?


Men som sagt, detta är bara tankar än så länge, har ingen möjlighet att ha en nu. Men det är först nu som jag börjar känna att det snart kan bli verklighet.


Jag tycker jag ser unga tjejer som har egna hundar lite överallt, så varför skulle inte jag kunna klara det?
Har också tänkt att en katt kanske är bättre, men let´s face it, det är inte samma sak.

Raserna jag tittat på är:
Mops

 Yorkshireterrier

Dvärgspets

Yorkshireterrier har jag gillat länge, trodde dock aldrig att jag skulle gilla hundar med intryckta fejjor men mopsen är bara för söt. Sedan såg jag och en kompis världens sötaste hund på tåget, typ min drömhund. Ville sno den från tjejen;) Och det visade sig vara en dvärgspets. Dock kostar de ca 20 000kr!!

Klart jag kan tänka mig andra raser med, men dessa är mina favoriter!

Kram Carro

3 kommentarer:

  1. till och med jag har funderat på att skaffa hund men vi får se i framtiden nån gång kanske. Först ska jag chilla å ta det lugnt efter jag har pluggat färdigt om jag nånsin gör det. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå funderar att skaffa hund. Har dock svårt för de som har hund och katt i lägenhet. Katter mest för de mår inte bra i lägenheter.
    Den dagen jag skaffar hund blir det nog Golden Retriver, schäfer eller Labrador.
    Mops, chiuahuahua (ja carro med mitt utal ;) och liknande raser har jag svårt för.

    SvaraRadera
  3. Okej, I here you both:P heheh...
    Okej, samma sak känner jag Patty..men samtidigt har jag tänkt på det så länge så snart köper jag en ändå...finns alltid folk som vill passa den sen iaf:)

    Micke: Jasså?visste ja inte...trodde du va mer en kattmänniska...å ja det är kanske inte idealet att ha djur i lägenhet men en hund är faktiskt okej, den ska man ändå alltid gå ut med. Annat med en katt.
    Jag vill ha en liten vovve, som jag kan ta upp i knät osv.

    SvaraRadera